fredag 8 februari 2013

Essaouria


Idag fick karlarna gå ensamma i staden Essaouria. Vi hade hört, av de Svenskar vi träffade på igår, att det skulle vara en mycket trevlig stad.


Ställplatsen låg bara ett stenkast från torget.


De här männen underhöll café-gästerna.....


den ene med att spela med en mejsel på en plåtkärl.


Även här finns det en souk.




Den här gatan var visst väldigt lång och det var fullt av folk överallt.




Sedan gick de mot vattnet och hamnen.


Fiskaren rensar sin fångst och måsarna väntar på att få ta hand om resterna.



Ett konstnärligt sätt att skala apelsinerna och samtidigt ha det som dekoration.


Givetvis måste fd båtbyggaren ner i hamnen för att kolla vilka båtar där var.


Här skrapas båten ren från musslor och annat.



Den här mannen drevar och gillade inte att han tog kort.



Några segelbåtar fanns inte här men en stor flotta av fiskebåtar.



När de kom tillbaka från rund-vandringen bestämde vi oss för att åka till campingen i Sidi Kaouki  ca 2 mil söder ut.


Själv satt jag kvar i bilen, då min mage var i olag.
Jag får ta en titt på staden när vi är på väg uppåt igen.

5 kommentarer:

  1. Krya på dig!

    Ser annars hur härligt ut som helst

    Skön helg på er :)

    SvaraRadera
  2. Det där med apelsinerna vill jag lära mig, det såg för läckert ut.

    Hoppas magen kommer i ordning snabbt så du kan vara med på äventyren.

    Ha det så bra och kram på er
    /Annelie

    SvaraRadera
  3. Bekvämt att ha toan med sig......själv fick jag en chock då jag i panik till slut hittade en toalett i Tunisien........som var ett hål i golvet och inget toapapper !!

    SvaraRadera
  4. Tack för fina bilder och trevligt reportage.

    SvaraRadera
  5. Det är nackdelen i de här trakterna, det här med att klara sig ifrån magproblem. Vi är inte vana vid bakteriefloran, då händer det tyvärr. Hoppas du kryar på dig snart och att det inte blir långvarigt. Får vara lite försiktig med vad du äter, kanske. Ha det så gott. Kram 3 M

    SvaraRadera